NPC organizations (draft)

Design goals:

- Van een kleine gang tot politiek spel op landelijk niveau. - Word zowel door spelers als NPC's "gespeeld". - Dit systeem levert de speler geld en macht op. - De speler moet zich tijdens evenementen bezighouden met de politieke aspecten die daar aanwezig zijn. - Het domein moet game masters in staat stellen om politiek spel op het event neer te zetten. - Deze organisaties moeten met elkaar kunnen "vechten". - Geen downtime spelletje - Het spelletje moet lijken op hoe conflicten in de echte wereld werken.

Skill challange: - Je slechte daden "downplayen" of verbergen. - Je goede daden "upplayen".

Stap 1: (Event check-in) Spelers ontvangen feedback over de vorige ronde Stap 2: (Event check-out) Iedere speler mag resources uitgeven voor de volgende acties: - Capitaliseren: Haal een aantal resources uit de pool

  • Onderzoeken: Achterhaal informatie over een ander - Verdedigen: Zorg dat het lastiger wordt om je te onderzoeken en aan te vallen - Aanvallen: Vernietig resources van een andere speler Stap 3: Geef spelers de resources die ze uit de pool halen ?? Wat gebeurd er als er meer uit de pool wordt gehaald dan er in zat? Stap 4: Geef spelers een aantal 'defence' counters Stap 5: Voor alle spelers die onderzoeken; bepaald wat ze hebben ontdekt ?? Welke informatie is verkrijgbaar? Is er een random factor in? Stap 6: Voor alle spelers die aanvallen; Bepaal hoeveel ze hebben vernietigd. Geef de aanvaller en verdediger feedback over de aanval. ?? Kun je resources afpakken? Stap 7: Vul de pool aan met resources

Algaritme voor aanvallen? Attack power: X Defence power: Y Resources lost: Z Resources conquered: Q

Y = Y * 2; A = X - Y; IF A > Y THEN: Q = A - Y; Z = Y; Else if A > 0 then: Z = A;

Pay fielty Monopolize markets

- Food industry Villages -- Leisure industry Towns --- Arms industry Cities ---- Warfare industry States

Sovern vs Pay fielty/tax

- Capitalize - Attack [organisation] - Investigate [organisation/market] - Defend

Give X to Y Attack Y with X Defend with Y Capitalize Y

Aquisition Security Sabotage

Fase A: Opdrachten verzamelen

Stap 1: Sorteer spelers aflopend op hoeveel staff ze inzetten, en daarbinnen oplopend op hoeveel opdrachten ze proberen te krijgen.

Stap 2: Begin bij de laatste speler in de lijst en werk de lijst af naar boven: Iedere speler krijgt 1 opdracht per staff. Je kunt niet meer opdrachten krijgen dan je hebt gevraagd. Dit gaat door totdat alle spelers zijn voorzien of de opdrachten op zijn.

Stap 3: Begin bij de eerste speler in de lijst en werk de lijst af naar beneden: Iedere speler krijgt het aantal opdrachten waar ze om vroegen, min het aantal dat ze al hebben ontvangen in stap 2. Dit gaat door totdat alle spelers zijn voorzien of de opdrachten op zijn.

Tags

Last updated Mon, 16-08-2021 21:26 by Brian Bors
Created Mon, 22-04-2013 23:12 by Anonymous

Recent Changes